är det det här man kallar kärlek?

Varför måste negativa saker alltid hända?
kan någon svara på det?..
när man tror att man är världens lyckligaste för stunden så kommer dagen då allt bara vänder,
jag orkar inte med det här nå mer..
att allt som gör en lycklig och hur glad som helst bara vänder helt plötsligt så man ligger gråtandes i timmar för att man verkligen inte vill att det ska vara så.. allt det som just hände.
helt plötsligt, helt oväntat.
det gör så ont i mig eftersom jag verkligen tycker om dig, du tyckte om mig (?)..
och allt är borta, det gör ONT!
du kan inte sitta och säga att jag trycker ner dig när det i själva verket är du som sårar mig med dina ord,
men allt jag ser att du gör, men så fort du är i kontakt med mig så mår du helt plötsligt dåligt,
jag förstår att du inte mår så bra men jag har inte gjort något som är fel,
om det nu inte är fel att bry sig om folk?..

efter allt som var mellan mig och mitt ex så kändes det så skönt att vi har haft förhållanden som var i stort sett likadana, att vi förstod varandra och verkligen inte skulle såra varandra på samma sätt..
allt kändes så otroligt bra och underbart, det finns nog inga ord som kan beskriva det faktiskt.
men sen nu när det blivit såhär så vill jag bara lägga mig i fosterställning och gråta,
vill ha dig närmre mig så vi kan prata om det här, öga mot öga.
jag vill att du ska kunna se hur du faktiskt har sårat mig nå så oerhört mycket "p.g.a." din kompis,
vilket jag faktiskt inte tror att anledningen till allt det här är..

"jag tycker om dig, men jag är lika rädd och orolig som du är, för det märks på dig att du är det, men det är bra att vi har varandra för vi kommer inte kunna såra varandra på samma sätt som dom sårade oss"..
BULLSHIT?!
vad är det du precis har gjort?.....

jag vill inte att det ska vara såhär, jag vill bara att det ska vara du & jag,
att vi ska vara lyckliga båda två, men det ska vi tydligen inte vara, inte tillsammans iaf..

jag kan verkligen inte släppa det, släppa dig,
FÖR DET GÖR SÅ FRUKTANSVÄRT ONT I MIG!

du vet att jag alltid kommer att finnas vid din sida, för du är den personen som fick mig att må bra,
du fick mig att tro på kärlek igen efter 19 månader..
det var du, just precis du, emil..




Kommentarer
Postat av: Sara

ibland tror jag att man måste tänka negativt, iaf när det gäller kärlek! för så fort man är positiv så glömmer man allt annat! iaf vad jag har märkt, ibland när jag tänker och säger till mina vänner "äntligen har jag funnit en bra, en som inte är som alla andra.." så visar det sig att dom faktiskt är likadana.. iaf dom flesta ..



och dom flesta skyller faktiskt ifrån sig på tjejen.. jag har varit med om det! då jag tog emot all skit och trodde att jag var hela felet.. men kärleken gör en dum och blind.. när man minst anar saker och ting, så finns dom framför en utan att man vet vad man ska göra! .

2010-02-19 @ 02:26:41
URL: http://saarora.blogg.se/
Postat av: Sara

ja sant, man blir sjukt förvånad! ibland förväntar man sig inte vissa saker, men när det väl händer vet man inte vad man ska göra.. förut hade jag ingen aning om vad kärlek var, jag träffade en person som förändrade hela min syn, vilket jag inte tror att han fattar ännu.. i slutet var jag den som fick lida, fast ibland känns det bra att vissa saker hände, för då vet man att det inte var någon mening mellan den personen och sig själv..



men ibland vill man inte förlora en person som äger ens hjärta ..fast tillslut ordnar sig allt! men egentligen tycker jag inte att man ska skylla ifrån sig allt på en person.. smällar som smällar, är man i ett förhållande och det tar slut, så är båda två skyldiga till det.. men ibland är vissa för fega att dom skyller ifrån sig på andra för att känna sig starkare.. och vissa är nog mer rädda för att diskutera hela grejen.. och väljer den "enkla vägen" att göra slut..



tack din med :)

2010-02-19 @ 02:49:50
URL: http://saarora.blogg.se/
Postat av: Sara

okej, visst det kan man förstå.. man kan tänka sig in i hans situation men om man är i ett förhållande är den andra faktiskt villig att hjälpa till när man vet att något är fel! men jag tror att vissa killar har svårt med att prata och öppna sig.. vissa öppnar sig och pratar ut för fullt, men det är inte som vi tjejer, vi kan öppna oss och prata när det känns fel, eller ja när vi känner att det är fel..



men att han trycker ner dig och grejer är fel! visst om han mår dåligt för det som hände, men du fanns där för honom, du ville hans bästa och du ville hjälpa honom.. då ska han vara tacksam för din hjälp och faktiskt vara glad att han har en sån flickvän som dig, dom flesta hade skitit i allt efter ett tag..



nej, jag förstår det! när man väl får höra skit ifrån en man tycker om och som betyder så mycket, så förstörs mycket inom en.. jag tror inte dom flesta tänker på det dom säger ,dom vet inte hur man känner och hur man mår.. utan dom trycker ner och klankar ner på en för att känna sig starkare.. men det gör ingen människa stark som idivid att trycka ner och klanka ner på andra människor!



jag tycker inte du ska ta skit ifrån honom, men jag tror ändå att ni kan lösa detta.. om han menade allt han sagt så slänger man inte bort 19 månader i onödan för att man mådde dåligt, då finns det något mer som gör att något inte stämmer ..fast killar är komplicerade att förstå sig på!

2010-02-19 @ 03:39:45
URL: http://saarora.blogg.se/
Postat av: adina

usch nej vad hesmkt.. >< vet itne vad jag ska säga riktigt, men ditt liv är inte slut här, och du kommer hinna hitta nya kärlekar iaf :)

2010-02-19 @ 09:11:19
URL: http://miniadina.blogg.se/
Postat av: madde

hoppas du får en bra fredag :D

2010-02-19 @ 10:07:01
URL: http://madeleineamelia.blogg.se/
Postat av: Sara

har du pratat med honom? alltså egentligen ska han vara glad att han har dig, för hade det varit en annan tjej hade hon tröttnat på att behöva visa hela tiden ..han borde lyssna och faktiskt inse att det han gör är fel.. även om han mår dåligt så ska det inte vara en anledning till att göra slut ..jag hoppas verkligen det löser sig mellan er, för man slänger inte bort 19 månader för att man är ledsen

2010-02-20 @ 02:02:42
URL: http://saarora.blogg.se/
Postat av: madde

händer idag då? :)

2010-02-20 @ 14:01:41
URL: http://madeleineamelia.blogg.se/
Postat av: Sara

ja jag tycker du gör rätt i att skita i det, för man orkar inte hålla på hur länge som helst.. hoppas han förstår och lär sig bara ..

2010-02-21 @ 21:40:34
URL: http://saarora.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är inte värld kärlek!

bli en bättre människa så kanske...

2010-03-03 @ 21:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0